Wszelkie prawa do użytych utworów posiada Adrian von Ziegler



 
IndeksCalendarFAQSzukajGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Bestiariusz

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Vaal
Berserk

avatar



PisanieTemat: Bestiariusz   Czw Mar 22, 2018 11:36 pm


Aevintyr

Opis: Krocząc ścieżkami Filirjonu można zauważyć wszędobylskie Aevintyry. Te niewielkich rozmiarów gady mienią się wszystkimi zauważalnymi barwami, gdy tylko dotkną ich promienie słoneczne. Posiadają owadzie skrzydła, na których znajduje się pyłek o niesamowitych właściwościach. Gdy cały rój przelatuje nad pewnym obszarem, każda żyjąca istota znajdująca się pod chmarą zaczyna czuć się senna. Samym stworzonkom pyłek ten nic nie robi, a umożliwia spokojne podróżowanie bez martwienia się o drapieżników. Dorosłego człowieka uśpi dopiero pyłek ze skrzydeł setki tych trzycentymetrowych gadów.
Atuty: szybkość, liczebność, usypiający pyłek
Słabości: delikatna budowa ciała, rozmiar
Usposobienie: Aevintyry zbierają się w roje i tak też poróżują. Rzadko kiedy spotyka się pojedyncze osobniki.
Występowanie:  Cała kraina
Ingrediencje: Usypiający pyłek
Liczebność: Miliony.
Stopień Niebezpieczeństwa: I




Anskit

Opis: Idąc pomiędzy drzewami Nieprzebytej Puszczy, co jakiś czas dostrzec można biały cień migający gdzieś w oddali. Ci, którzy mieli na tyle zdrowego rozsądku, by uciekać, mogli o tym opowiedzieć. Ktokolwiek brnął dalej, sptykał na swej drodze Anskita. Te stwory mają śnieżnobiałą sierść, co uniemożliwia im jakikolwiek kamuflaż, co nie ma znaczenia. Posiadają dwie pary rąk i słuch niczym nietoperz, co pozwala im niesamowicie szybko przemieszczać się przez labirynt drzew. Każda z kończyn ma półtora metra długości, a samo zwierzę mierzy dwa metry. Nie mają one twarzy, a odżywiają się poprzez dłonie. Wewnątrz każdej z nich znajdują się otwory gębowe, przez które jedzenie dostarczane jest do żołądka. Poruszają się mając wszystkie sześć kończyn na podłożu.
Atuty: Szybkość i mobilność, słuch
Słabości: Ślepota
Usposobienie: Stworzenia te są nie tyle agresywne, co wiecznie głodne. Żyją samotnie polując każdego dnia.
Występowanie:  Nieprzebyta Puszcza.
Ingrediencje: Mięso niezdatne do spożycia.
Liczebność: Kilkanaście osobników w całej puszczy.
Stopień Niebezpieczeństwa: VIII




Buba

Opis: Buby to wielkie kupy mięsa, które tylko czekają, aż będą mogły w spokoju zasnąć. Polowanie uważają za przykrą konieczność, szczególnie dla matek z młodymi. Te wielkie trzymetrowe ssaki żywią się praktycznie wszystkim, od traw i jagód, aż po mięso z upolowanych zwierząt. Zamieszkują głównie wydrążone w górach jaskinie. Ich potężne pazury potrafią rozkruszyć lita skałę, a dzięki niezwykłej sile, mogą nawet pchnąć dwa razy większy od siebie głaz. Buby łączą się w pary na całe życie i tak też można je spotkać - dwójkami. Jedynymi wyjątkami są młode osobniki, które opuściły gniazdo w poszukiwaniu partnerki i aby wydrążyć własną jaskinię.
Atuty: Wytrzymałość i siła.
Słabości: Są powolne.
Usposobienie: Są leniwe i wolą odejść niż atakować, chyba, że ktoś się prosi o walkę. Oswojenie możliwe tylko w przypadku wychowywania stworzenia od młodego.
Występowanie:  Las Forentis, Niskie poziomy zachodnich gór Fertarya
Ingrediencje: Skóra, mięso, pazury, kły, kości
Liczebność: Kilkadziesiąt osobników.
Stopień Niebezpieczeństwa: V




Deuce

Opis: Mówi się, że licho nie śpi. W tym przypadku, powiedzenie to jest zupełnie nietrafione, ponieważ Deuce spędzają całe dnie właśnie na spaniu. Są to duchy lasu, strażnicy drzew, którzy całymi dniami odpoczywają przyczepione do swoich podopiecznych, aby obudzić się gdy tylko ktoś zbliży się ze złymi zamiarami. Ich forma przypomina dziesięcioletnie dzieci zbudowane w całości z kory. W trakcie snu wtapiają się w kolor drzew, jednak przy budzeniu się, przybierają czarną barwę, a ich oczy zaczynają świecić płomiennym blaskiem. Są typowymi psotnikami, mówi się nawet, że to dzieci Ikola, które tak mu dokuczały, że zesłał je do świata śmiertelnych.
W pojedynkę niegroźne, jednak w grupie potrafią dopiec. Czasami budzą się, żeby po prostu psocić, czasami budzą się ze śmiertelnymi zamiarami.
Atuty: Zwinność, kontrola roślinności
Słabości: Słabe w pojedynkę, podatne na ogień
Usposobienie: Bardzo agresywne i skore do psocenia. Nie przepuszczą żadnej okazji, żeby się nad kimś poznęcać.
Występowanie:  Wszędzie, gdzie są dziko rosnące drzewa.
Ingrediencje: Drewno.
Liczebność: Dziesiątki.
Stopień Niebezpieczeństwa: II




Draum

Opis: Jedne z istot zwanymi strażnikami lasu. Ci jednak nie bronią roślinności, a stworzeń, którym dzieje się krzywda nieuzasadniona. Są to wielkie psowate, które niektóre części ciała, w tym głowę, pokryte mają kośćmi innych zwierząt. Są bardzo silne, ale powolne. Ich magia polega na przywołaniu do siebie niemagicznych mieszkańców lasu, którzy pomagają w walce. Same Draumy są roślinożerne i nie atakują bez powodu. Gdy spojrzą prosto w oczy swojej ofiary, ta przypomina sobie wszystkie bolesne chwile swojego życia.
Atuty: Zdolności psychiczne, przywołanie zwierząt, rozmiar i siła.
Słabości: Szybkość, ogień, stal.
Usposobienie: Strażnicy lasu, samotnicy, bezwzględni w stosunku do szkodzących zwierzętom. Możliwe do oswojenia jednak jest to trudny i powolny proces.
Występowanie:  Nieprzebyta Puszcza, Las Graniczny, Las Forentis.
Ingrediencje: Kości, poroże.
Liczebność: Około 30 sztuk.
Stopień Niebezpieczeństwa: VI




Eldi

Opis: Majestatyczne, a jednocześnie śmiertelnie niebezpieczne jelenie, które są duże na dwa metry, a ich poroże pokryte jest błękitnym ogniem. Posiadają białe futro, które w dotyku jest zimne. Ich wielkie poroże jest ostre i mocne. Mówi się, że ukazują się tylko tym, którzy mają coś na sumieniu. Jednocześnie spotkanie z nimi jest bardzo niebezpieczne, więc warto wchodzić do lasów bez żadnych grzeszków na sercu. Poruszają się w stadach, w których jest jeden samiec i do dziesięciu samic bez poroża. Samiec broni stada jak i swojego terytorium, którym jest cały las. Następca przywódcy stada rodzi się w tym samym dniu, w którym umiera jego ojciec i dorasta w ciągu miesiąca. Zarówno Puszcza jak i Las Graniczny i Forentis posiadają po jednym stadzie.
Atuty: Potężne poroże okraszone mroźnymi płomieniami
Słabości: Są podatne na magię związaną z umysłem oraz opartą na wodzie.
Usposobienie: Agresywne w stosunku do tych, których coś trapi, oraz do tych, którzy podchodzą na bliżej niż 5 metrów.
Występowanie:  Nieprzebyta Puszcza, Las Graniczny i Las Forentis.
Ingrediencje: Mroźne poroże, skóra, mięso nadające się tylko o jedzenia na chłodno, po obróbce termicznej zamienia się w truciznę.
Liczebność: do 50 sztuk
Stopień Niebezpieczeństwa: VII




Fugles

Opis: Duże ptaki z wykształconymi rękoma oraz nogami przypominającymi te ssaków. Całe ciało, oprócz głowy, dłoni i stóp pokryte jest czarnymi niczym smoła piórami. Ich skrzydła rozkładają się na półtora metra. Te potwory mimo ich posiadania, nie są stworzone do długich czy wysokich lotów, co nie było im potrzebne do zamieszkania na moczarach. Odżywiają się małymi ssakami, rybami oraz innymi ptakami. Ze względu jednak na kruche kości i dużą szanse okaleczenia się przy polowaniu, Fuglesy preferują padlinę wszelkiego rodzaju.
Atuty: Możliwość latania, szybkość potężne dzioby
Słabości: Delikatna budowa ciała, podatność na obrażenia
Usposobienie: Można je spotkać w stadach do piętnastu osobników. Są złośliwie usposobione i nawet jeśli wiedzą, że nie zabiją, to potrafią uprzykrzyć życie.
Występowanie:  Moczary.
Ingrediencje: Pióra, dziób, pazury, mięso.  
Liczebność: Setki.
Stopień Niebezpieczeństwa: III




Genser

Opis: Mniejsze od przeciętnego człowieka, jednak masywniejsze i lepiej uzbrojone, jeśli chodzi o broń naturalną. Te zwierzęta posiadają człekokształtną posturę, jednak ich głowa samców przyozdobiona jest okazałymi rogami, skóra jest w odcieniach czerwieni, granatu i czerni, a grzbiet pokryty jest ciemnym futrem. Ich twarz daleka jest od ludzkiej. Dolna szczęka wysunięta jest do przodu ukazując rząd ostrych zębów. Ich kończyny, choć zakończone twardymi i zaostrzonymi paznokciami, posiadają kształt zbliżony do ludzkich, wliczając w to przeciwstawne kciuki. Dzięki takiej budowie ciała są bardzo zręcznie i nie sprawia im problemu przemieszczanie się wśród koron drzew. Same mierzą do półtora metra, a samice są pół metra mniejsze i pozbawione rogów.
Atuty: Umięśnione ciało, duża szybkość, siła i zręczność. Pazury i rogi. Podstawy rozumowania.
Słabości: Są niezwykle ufne i nie boją się niczego, co często prowadzi je do zguby. Skóra niczym ludzka i tak samo podatna na obrażenia.
Usposobienie: Żyją w stadach, są bardzo ufne i przejawiają zachowania zbliżone do ludzkich. Mogą być oswojone.
Występowanie:  Las graniczny, Nieprzebyta puszcza, Moczary.
Ingrediencje: Skóra, rogi, kły, kości, jadalne mięso i podroby.
Liczebność: Setki.
Stopień Niebezpieczeństwa: IV




Glimmer

Opis: Są to niewielkich rozmiarów stworzenia, które są niezwykle płochliwe i nieśmiałe. Ich wygląd zawsze dostosowuje się do ekosystemu, w którym aktualnie się znajdują - zarówno do stałych warunków, jak i zmiennych jak różne pory roku. Niektóre więc wyglądem przypominają kamienie porośnięte mchem, inne będą wyglądały jak kłody, a jeszcze inne jak kule błota, czy zbitego piasku. Jedną cechę mają jednak wspólną, mianowicie, ich oczy i usta świecą jasnym żarem. Prawdopodobnie ich rdzeń jej potężnym źródłem energii cieplnej, jednak gdy się chowają i zamykają wszystkie otwory niczym nie różnią się od otoczenia. Niektórzy badacze fauny próbowali przeprowadzić badania nad ich ciałami, jednak nigdy nie udało się złapać żywego osobnika. Martwe zresztą również nie są często spotykane.
Głównie pojawiają się pod postacią lewitującej kuli z parą rąk.
Atuty: Niezrównany kamuflaż, płomienny rdzeń, dzięki któremu mogą posłać w samoobronie niewielkie płomyki. Potrafią lewitować.
Słabości: Są bardzo delikatne i najmniejszy nawet wstrząs może je oszołomić.
Usposobienie: Są to niezwykle płochliwe stworzenia, które gdy tylko coś poruszy się w okolicy, kamuflują się w miejscach, w których przed chwilą stały. Nie potrafią zaufać innym istotom więc nie mogą zostać oswojone.  
Występowanie: Góry, lasy i moczary wokół Filirjonu.
Ingrediencje: Kawałki surowca, z którego stworzone są poszczególne osobniki, minerały, rzadko ognisty rdzeń.
Liczebność: Niezliczona.
Stopień Niebezpieczeństwa: I




Graskal

Opis: Mało kto może poszczycić się spotkaniem z tymi stworzeniami. Są one bowiem stworzeniami mocno związanymi ze świętowaniem najdłuższej nocy w roku. Wtedy też zaciera się granica, między światem zmarłych i żywych, a niespokojne duchy powstają w formie kości z głową dyni. Rodzą się one na dyniowych polach w sercu moczar, by rozejść się po świecie i nękać żyjące w nim istoty. Graskale swoją formę posiadają tylko do świtu, jednak gdy przyczepią się do kogoś, przez cały rok latać za tą osobą będzie widmowa dynia, która uprzykrza życie. Nie są agresywne jak i nie krzywdzą nikogo dla samego faktu krzywdzenia. Posiadają specyficzne poczucie humoru i nie zawsze wiedzą, gdzie kończy się granica żartu.
Atuty: Są praktycznie nieuchwytne fizycznie.
Słabości: Podatne na magię wszelkiego rozaju.
Usposobienie: Magiczne istoty będące psotnikami. Przyczepiają się do jednej osoby aby rozbić sobie z niej żarty przez cały rok.  
Występowanie: Moczary w najdłuższą noc w roku.
Ingrediencje: Nic
Liczebność: Niezliczona.
Stopień Niebezpieczeństwa: II




Høyborg

Opis: Gdy ktoś widzi skałę na wodzie omija ją, ze względu na niebezpieczeństwo, jakie stwarza łodziom i statkom. Również nikt nie jest pewien, czy skała ta nie jest wystającą z wody skorupą wielkiego żółwia, który tylko czeka, aż ktoś się doń zbliży. Gdy tylko wyczuje wibracje w pobliżu natychmiast ujawnia się w pełnej okazałości, a jest co pokazywać. Potężny, chropowaty pancerz okalający całe ciało prócz głowy i kończyn. Te zaś okute są w grubą skórę, która jest ciężka do przebicia. Kończyny zakończone są długimi pazurami, które raczej służą do kopania w piachu, niż do atakowania. Inna sprawa jednak dotyczy szczęk tych bestii. Długie, grube i liczne kły są śmiertelnie niebezpieczne, a siła zacisku szczęk tych zwierząt umożliwia im niszczenie skał. Morskie osobniki mierzą do trzech-czterech metrów, te spotykane w jeziorach maksymalnie do dwóch.
Atuty: Niezniszczalna skorupa, gruba skóra i potężne szczęki. Potrafią wyczuwać drgania wokół siebie.
Słabości: Stworzenia te są bardzo powolne a ich mobilność jest bliska zeru.
Usposobienie: Zwierzęta cierpliwe, jednak agresywne. Atakują wszystko w pobliżu, co tylko się poruszy.
Występowanie: Morze Lestal, Laguna
Ingrediencje: Skorupa, jadalne mięso, trująca wątroba, skóra, pazury, zęby.
Liczebność: Kilka dziesiątek.
Stopień Niebezpieczeństwa: IX




Mýrion

Opis: Chodząc po lasach, a szczególnie po moczarach, należy zachować szczególną ostrożność. Są to bowiem tereny, zamieszkanie przez wielkie, bo ponad siedmiometrowe, węże, które poza swoim jadem, którym potrafią pluć na dwa metry, posiadają umięśnione ciało pokryte szorstką skórą, która działa niczym tarko przy ściskaniu ofiary. Są bardzo szybkie i bardzo agresywne, a przy tym nie posiadają praktycznie żadnych słabych punktów, poza elektrycznością. Moczary jednak dają im pewien komfort, ponieważ stojąc w tej samej sadzawce, nikt o zdrowych zmysłach nie potraktuje węża błyskawicą. Chyba, że sam chce się usmażyć.
Atuty: Szybkość, szorstka i twarda skóra, kły jadowe.
Słabości: Elektryczność
Usposobienie: Bardzo agresywne. Atakują wszystko, co się ruszy. Są samotnikami.  
Występowanie: Las Graniczny, Moczary, Nieprzebyta Puszcza.
Ingrediencje: Jad, skóra, niejadalne, toksyczne mięso i krew, kły.
Liczebność: 5 sztuk na moczarach, dwie w lesie granicznym oraz 4 w nieprzebytej puszczy.
Stopień Niebezpieczeństwa: VIII




Nóttveid

Opis: Po zmroku usłyszeć można przerażający skowyt. Wiadomo wtedy, że Nóttveidy ruszyły na łowy. Są one dwa razy większe od przeciętnych wilków i bez wyjątku czarne niczym noc. Gdy poruszają się pośród drzew widać jedynie ich czerwone ślepia oraz czuć dymny zapach żarzących się węgielków. Ich postacie zawsze otoczone są czarnym dymem. Poruszają się bezszelestnie, ale zawsze towarzyszy im skowyt mrożący krew w żyłach. Mimo bliskiego pokrewieństwa z wilkami, Nóttveidy są samotnikami, które traktują swoje dobro jako rzecz najważniejszą. Czasami podczas polowania, ofiary mają wrażenie, jakby dym zaczynał ich okalać i dusić.
Atuty: Mocne szczęki, kontrola dymem, bezszelestne poruszanie się.
Słabości: Magia oparta na wietrze
Usposobienie: Są to osobniki agresywne, jednak wiedzą kiedy nie mają szans z przeciwnikiem. Wtedy też się wycofują. Dają się oswoić, jednak całkowite oswojenie możliwe jest jedynie przy opieki od szczeniaka.
Występowanie: Las Graniczny, Las Forentis, Nieprzebyta Puszcza.
Ingrediencje: Skóra, kły, pazury, niejadalne mięso.
Liczebność: Ponad 200 sztuk.
Stopień Niebezpieczeństwa: VI




Ormur

Opis: Wielkie jak pies larwy brzydzą wszystkich swoim jestestwem. Ormury wydzielają intensywny zapach, mówiący, że są śmiertelnie jadowite, gdyby ich mocne jaskrawe kolory nie dawały tego do zrozumienia. Żywią się wyłącznie zgniłym mięsem, jednak potrafią też zapolować. Mieszkają głównie w koronach drzew, a gdy wypatrzą poruszające się stworzenie poniżej, zsuwają się z gałęzi i spadają na ofiarę. Ich pokryte kolcami ciało jest na tyle wytrzymałe, by przetrwać upadek, a kolce jadowe nakłuwają potencjalny posiłek zabijając w ciągu dwudziestu godzin. Można usunąć toksynę z ciała do godziny czasu. Po tym okresie jad łączy się z tkankami powodując ich gnicie.
Atuty: Kolce jadowe, toksyna powodująca gnicie tkanek żywych
Słabości: Bardzo powolne, można uciec przed nimi nie biegnąc.
Usposobienie: Bezrozumne owady, nie można oswoić.  
Występowanie: Las Forentis, Las Graniczny, Moczary, Nieprzebyta Puszcza.
Ingrediencje: Jad
Liczebność: Tysiące.
Stopień Niebezpieczeństwa: IV




Sfae

Opis: Góry Fertarya to surowe środowisko, jednak istnieją stworzenia, którym ono odpowiada. Sfae należą do nich w zupełności. Te wielkie kozły o śnieżnobiałej sierści potrafią przetrwać niemalże całe swoje życie wśród skał i lodowców. Większość jednak wybiera jako swój dom, położony poniżej las Forentis, gdzie mogą cieszyć się o wiele większą obfitością pożywienia oraz większą ilością schronień. Sfae jest rozmiarów dużego byka, a to, co jest w nich niezwykłe znajduje się na szyi. Obdarowane one zostały jarzącymi się na błękitno runami, które pulsują swym światłem. Ta piękna ozdoba jest ich systemem obrony, ponieważ jeśli kozły poczują się zagrożone, runy aktywują się zalewając okolicę burzą piorunów. Gdy spłoszy się całe stado, lepiej nie być w pobliżu.
Atuty: Potężne rogi, runy wyzwalające pioruny
Słabości: Ich działania są łatwe do przewidzenia, dzięki czemu są proste do upolowania
Usposobienie: Żyją w stadach. Mogą być oswojone, a nawet traktowane jak zwierzęta hodowlane.
Występowanie: Góry Fertarya, Las Forentis.
Ingrediencje: Mięso, Rogi, Futro, kości, mleko.
Liczebność: Setki.
Stopień Niebezpieczeństwa: III




Sjá

Opis: Sjá są dużymi ptakami o drapieżnym usposobieniu. Polują na większe gryzonie, a nawet małe ssaki takie jak lisy, czy nawet rysie. Ich pióra układają się w ciemne misterne wzory, które są inne dla każdego osobnika. Nie potrafią obracać głowy, cały czas patrzą prosto, jednak radą na to jest trzecie oko, znajdujące się na środku ich czoła. Dzięki niemu potrafią widzieć w pełnych 360 stopniach dookoła siebie co w połączeniu z bezszelestnym lotem czyni z ich łowców idealnych. Ich kruche ciała jednak mogą zostać łatwo uszkodzone, przez bardziej ruchliwe i większe ofiary. Niektórzy sądzą, że idąc przez las słyszą głosy w głowie. Prawdopodobnie Sjá mają zdolności telepatyczne.
Atuty: Wizja 360 stopni, bezszelestny lot, ostre jak brzytwa pazury i mocny dziób.
Słabości: Delikatne ciała i kości.
Usposobienie: Samotniki. Może powstać więź między nimi, a istotami rozumnymi, jednak dalekie to do oswojenia.
Występowanie: Las Forentis, Las Graniczny, Moczary, Nieprzebyta Puszcza.
Ingrediencje: Mięso, pióra, szpony, dziób.
Liczebność: Setki.
Stopień Niebezpieczeństwa: III




Sjøgrav

Opis: Dochodzące nawet o dwudziestu metrów potwory morskie nie raz był powodem, dla którego niedoszły kapitan z mokrymi od moczu spodniami ruszył uchlać się w portowej karczmie zamiast wypłynąć na otwarte wody. Te trzygłowe ślepe monstra zamieszkują niemalże całe morze, o ile tylko zmieszczą się w całości pod wodą. Każda z głów posiada pięć rzędów ostrych jak brzytwa zębów. Te stworzenia poruszają się poprzez prąd wytwarzany dziewięcioma mackami oraz wielkimi rękoma odpychając się od podwodnych skał, czy dna. Nie posiadają żadnych wrogów w swoim podwodnym królestwie, ponieważ są największymi zwierzętami zamieszkującymi te wody. Nawet Ludzie czy Elae w trwodze o napotkanie jednego z Sjøgravów nie wypływają w morze zbyt często. Mało kto przeżywa ich atak na statek, a jeśli przeżyje, szaleństwo towarzyszy takiej osobie do końca życia. Pożywienia szukają za pomocą echolokacji. To i wrażliwość na wszelkie ruchy wody sprawia, że ślepota nie jest niczym uciążliwym.
Atuty: Aura szaleństwa, echolokacja, rozmiar, trzy głowy, potężne ręce, dziewięć macek.
Słabości: Ślepota, brak możliwości przeżycia w innym środowisku niż woda, środkowa głowa jest bardziej wrażliwa niż inne.
Usposobienie: Polują tylko wtedy, gdy potrzebują pożywienia oraz w obronie jaja, które wykluwa się dziesięć lat. Nigdy nie atakują bez powodu. Są samotnikami. Obcują z innymi osobnikami jedynie przy kopulacji.
Występowanie: Morze Lesstal
Ingrediencje: Mięso, podroby, kły, pazury, krew
Liczebność: Pięć + 3 jaja.
Stopień Niebezpieczeństwa: X




Skrjim

Opis: Jeśli góry są niewystarczająco surowym i niebezpiecznym środowiskiem, to na pewno Skrjim sprawia, że są jeszcze gorsze. Zamieszkujące najwyższe szczyty gór Fertarya kotowate potrafią przetrwać miesiącami bez zjedzenia, jednak gdy tylko nadarzy się okazja do zjedzenia mięsa, nie przepuszczają jej. Atakują z brutalną siłą i agresywnością używając do walki szczęk, pazurów i ogona zakończonego kolcem jadowym. Jad ten jednak powoduje tylko paraliż, chociaż w tym przypadku jest to równoznaczne ze śmiercią. Mają one 1,5 metra w kłębie, a długość ich ciała bez ogona to dwa metry.
Atuty: Potężna siła, rozmiar, ogon z kolcem jadowym, jad.  
Słabości: Wrażliwość na ogień i błyskawice.
Usposobienie: Najbardziej agresywne stworzenia zamieszkujące okolice Filirjonu. Niemożliwe do oswojenia.
Występowanie: Góry Fertarya
Ingrediencje: Gruczoły jadowe, futro, mięso, pazury, kły.
Liczebność: Około 60 sztuk.
Stopień Niebezpieczeństwa: VI




Uenighet

Opis: Prawdziwa plaga zamieszkująca pierwotnie moczary, obecnie pojawiająca się w okolicy wszystkich terenów podmokłych, a także po opadach deszczu na ulicach miast i wiosek. Półmetrowe ropuchy obrzydzają życie mieszkańców Filirjonu oraz pozostałych stworzeń zamieszkujących tą krainę. Posiadają one rozciągliwe języki, które z prędkością lecącej strzały wystrzeliwują z ich otworów gębowych. Języki te najeżone są kolcami jadowymi, a one przynoszą niezgodę. Osoba zraniona tymi kolcami będzie szukała zwady z każdym w zasięgu wzroku bez względu czy to przyjaciel, czy wróg.
Atuty: Język, kolce, jad.
Słabości: Rozmiar, podatność na wyschnięcie.
Usposobienie: Są to nierozumne płazy, których jedynym celem życia jest jedzenie. Niemożliwe do oswojenia.
Występowanie: Wszędzie gdzie jest słodka woda.
Ingrediencje: Gruczoły jadowe, niejadalne mięso, kolce.
Liczebność: Niezliczona ilość.
Stopień Niebezpieczeństwa: II




Utho

Opis: Poruszając się po górach Fertarya, szczególnie w okresie zimowym, jest niezwykle ciężkie, jednak dla Utho, przemieszczanie się z jednego szczytu na drugi jest niczym. Potężnie zbudowane bydło, może i nie jest szybkie, jednak potrafią z łatwością dotrzeć na najtrudniejsze górskie ustępy samodzielnie. Są pokryte grubym futrem skutecznie izolującym mrozy. Są to roślinożercy, którzy pieczołowicie szukają pożywienia pod pokrywą śniegową. Ich jedyną obroną przed zagrożeniami jest twarda niczym skała głowa, oraz dwie pary ostrych rogów.
Atuty: Rogi, siła, wytrzymałość
Słabości: Powolność
Usposobienie: Łagodne stworzenia, które gdy trzeba potrafią przegonić, jednak potrafią też okazać swoją wdzięczność, dlatego też są bardzo łatwe do oswojenia.  
Występowanie: Góry Fertarya
Ingrediencje: Skóra, rogi, kości, jadalne jedynie dla Elae mięso, kości
Liczebność: Setki.
Stopień Niebezpieczeństwa: III
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Bestiariusz
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Organizacja
 :: 
Kompendium
 :: Biblioteka Kultury
-
Skocz do: