IndeksCalendarFAQSzukajGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Rasy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin

avatar


Liczba postów :
26
Data rejestracji :
12/08/2017

PisanieTemat: Rasy   Nie Sie 20, 2017 8:55 pm


∴ Ludzie ∴

Opis rasy

 Prawdopodobnie najliczniejsza rasa zamieszkująca świat, a z pewnością Filirjon. Ich cechą charakterystyczną niezmiennie od lat pozostaje największe ze wszystkich zainteresowanie rozwojem technologicznym. To właśnie wśród nich najczęściej znaleźć można wybitnych wynalazców, którzy swoimi pomysłami ułatwiają życie zarówno sobie, jak i innym.

Premie i wady rasowe

+5 do testów związanych z jedną wybraną umiejętnością.


∴ Bestie ∴

Opis rasy

 To, co już na pierwszy rzut oka wyróżnia ich spośród innych ras to niewątpliwie wyjątkowa budowa. Pomimo humanoidalnego kształtu, są one zdecydowanie wyższe i bardziej masywne od pozostałych stworzeń – ich wzrost waha się między dwoma a trzema metrami. Łatwo można też dostrzec u nich fizyczne cechy drapieżników, choć zwykle - w zależności od jednostki - przejawiają się one inaczej. Rasę Bestii cechuje wrodzona agresja, jak również wiążąca się z nią skłonność do walki.
 Dawniej zamieszkiwały one wyłącznie tereny Puszczy, stanowiąc dla odwiedzających ją istot jedno z najpoważniejszych zagrożeń. W miarę upływu czasu, pewna część tych stworzeń zdołała stłumić w sobie instynkty w wystarczającym stopniu, by być w stanie funkcjonować w społeczeństwie, a przynajmniej na tyle, na ile to możliwe. Nie wszystkim jednak spodobał się taki stan rzeczy – istnieją bowiem kręgi, w których Bestie nadal nie zostały uznane za pełnoprawną rasę – tam nadal oceniani są przez pryzmat zachowania ich braci, którzy nadal zamieszkują Puszczę i znajdują rozrywkę w rozrywaniu na strzępy każdego żywego. To grono od okazania otwartej wrogości i rozpoczęcia poważnego konfliktu prawdopodobnie powstrzymuje jedynie obawa przed pogłoskami na temat wielkiej siły Bestii.

Premie i wady rasowe

Brak zagrożenia podczas przebywania na terenie Puszczy
+10 do testów bazujących zdolnościach z bloku Fizyczne
-10 do testów bazujących na zdolnościach z bloku Socjalne



∴ Elae ∴

Opis rasy

 Istoty zamieszkujące głównie górskie tereny, wyróżniające się niebywałym, wręcz nienaturalnym pięknem. Są też zwykle nieco wyżsi od ludzi, choć różnica wzrostu nie jest szczególnie zauważalna. Sami jednak uważają wzrost za dodatkowe podkreślenie pozycji. Przykładają ogromną wagę do swojego pochodzenia, uważając je za powód do dumy – z jego również powodu często bywają wyniośli, być może nawet aroganccy.
 W kulturze Elae jedną z fundamentalnych wartości stanowi hierarchia, której ściśle trzymają się wszyscy przedstawiciele tej rasy.  Nie bez przyczyny uznawani są za doskonałych mówców, którym dobieranie odpowiednich słów przychodzi wręcz instynktownie. Mają tendencję do dosłownej interpretacji wielu sformułowań, co nierzadko prowadzi do nieporozumień i sporów, szczególnie podczas zawierania umów z członkami innych ras, które nie są aż tak wyczulone na sztukę manipulacji słowem. Niektórzy Elae mają też zwyczaj zawierania różnej maści umów między sobą, wymyślając przy tym jak najwięcej różnorodnych niedopowiedzeń, które mogą zostać niedostrzeżone przez rozmówcę. Jest to dla nich swego rodzaju gra.

Podtypy

 Rasa Elae dzieli się na dwa rywalizujące ze sobą dwory, nazywane również podtypami.

LATO
 Powszechnie uważani za bardziej łagodną stronę konfliktu. Lubują się we wszelkiego rodzaju gierkach i zabawach, często wciągając w nie przedstawicieli innych ras – dla których bardzo rzadko stanowią one jakąkolwiek rozrywkę.

ZIMA
 Z reguły okrutniejsi i uważani za bardziej niebezpiecznych. To mistrzowie planowania, niezwykle błyskotliwi, nawet jak na standardy swojej rasy. Choć również czerpią niewątpliwą uciechę z wprowadzania zamętu w życie innych, wydają się oni nieco poważniejsi. Nie stronią też od rozlewu krwi.

Premie i wady rasowe

Brak zagrożenia podczas przebywania na terenie Gór
+10 do testów bazujących na zdolnościach z bloku Socjalne
-10 do testów bazujących zdolnościach z bloku Natura



∴ Mały Lud ∴

Opis rasy

Jest to nie tyle nazwa rasy, co określenie istot zaliczających się do gatunków bardzo nielicznych, przy jednoczesnej mnogości wszelakich podtypów i odmian. Dla ułatwienia, z biegiem czasu stworzenia, które nie wliczały się do żadnej z trzech najwięcej znaczących w Filirjonie, zaczęto określać mianem Małego Ludu. Najczęściej jego przedstawiciele wykazują zamiłowanie do natury. Ze względu na swą różnorodność nie utworzyły one jednolitej społeczności. Wykazują one jednak kilka cech wspólnych, z których najwyraźniejszą jest częste zachowywanie neutralności, wiara w naturalny porządek rzeczy oraz zamiłowanie do wszelkich tradycji.

Podtypy

Podtypy Małego Ludu bardzo są niezwykle różnorodne, często unikalne, dlatego to gracz wybiera jego nazwę oraz specyfikację, która następnie musi oczywiście zostać zatwierdzona przez osobę sprawdzającą kartę postaci.

Premie i wady rasowe

Brak zagrożenia podczas przebywania na terenie Moczar
+10 do testów bazujących zdolnościach z bloku Natura
-10 do testów bazujących zdolnościach z bloku Fizyczne



∴ Hybrydy ∴

Opis rasy

Biorąc pod uwagę fakt, że większość ras Filirjonu pozostaje w konflikcie, hybrydy zdarzają się niezwykle rzadko, jednak istnieją takie przypadki. Zwykle są to istoty odrzucone przez społeczeństwo lub ukrywające swoją dwoistą naturę.
Mieszanie krwi najbardziej krytycznie oceniane jest przez przedstawicieli Elae, w szczególności gdy ma to związek z ich pobratymcami. Najczęściej w przypadku odkrycia mieszańców, istoty te przejawiają wobec nich jawną pogardę, czasem dochodzi do zachowań mających zabarwienie agresywne. Ludzie oraz przedstawiciele Małego Ludu w większym stopniu akceptują istnienie osobników nieczystej krwi, jednak również traktują ich z pewną rezerwą.
Sytuacja osoby z genami bestii jest nieco bardziej skomplikowana – choć pełni przedstawiciele tej rasy nie wykazują chęci wytępienia tych konkretnych osobników, nie traktują ich też oni w żaden szczególny sposób – możliwe, że jest to związane z brakiem jakiegokolwiek poczucia jedności między Bestiami. Warto jednak wspomnieć, że nieszczęśnicy, w żyłach których płynie krew Bestii, traktowani są przez ogół społeczeństwa z jeszcze większą wrogością.
Podtypy

Podtypem hybryd jest określenie ras, z połączenia których pochodzą.
Przykład: Człowiek/Elae

Premie i wady rasowe

Premie i wady przyznawane są w sposób losowy – administrator wykonuje rzut kością na każdy atrybut, który ulega modyfikacji w przypadku obu ras rodziców, w ten sposób decydując o wysokości premii lub kary.

W przypadku, kiedy atrybuty modyfikowane przez rasy wykluczają się (jedna rasa zapewnia bonus, a druga karę do tej samej umiejętności), administrator rzuca kością na oba czynniki, wynik końcowy powstaje przez zsumowanie obu wyników. Podobna zasada występuje w przypadku modyfikatorów zgodnych (obie rasy zapewniają bonus lub karę do tej samej umiejętności).

Hybrydy ze względu na powszechny brak akceptacji nie dziedziczą po swoich przodkach naturalnego bezpieczeństwa na żadnych terenach.

Uwagi dodatkowe

Do stworzenia hybrydy wymagana jest historia postaci zaakceptowana przez administratora forum.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Rasy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Rasy
» Zmiana rangi/organizacji/rasy oraz nowe moce/artefakty.
» balans sił czyli...jak silny jest przeciętny osobnik rasy?

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Organizacja
 :: 
Kompendium
-
Skocz do: