IndeksCalendarFAQSzukajGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Rzuty kością

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin

avatar


Liczba postów :
26
Data rejestracji :
12/08/2017

PisanieTemat: Rzuty kością   Pon Sie 21, 2017 11:44 am

System kości wprowadzony został w celu urozmaicenia wydarzeń mających miejsce na fabule oraz dodania im elementu losowości. Na forum obowiązuje system kości stuściennej, dalej nazywanej k100.

Podstawy

1. Gdzie mogę rzucić kością?
Moduł znaleźć można w polu odpowiedzi w temacie.

2. Zanim rzucisz kością...
Upewnij się, że na końcu posta zaznaczyłeś wyraźnie, na co wykonujesz rzut. Jeżeli zaś wykonujesz ich kilka, pamiętaj, że kolejność, w jakiej zostało to zapisane, jest adekwatna do kolejności wyrzuconych rezultatów. Można użyć do tego prostego schematu:
Kod:
[b]Rzut 1:[/b] nazwa akcji sprawdzanej w pierwszej kolejności (+modyfikator z umiejętności)
[b]Rzut 2:[/b] nazwa następnej akcji (+modyfikator z umiejętności)

3. Jak wykonać rzut?
Należy wybrać kostkę z listy, po czym ilość rzutów ustawić na 1. Podczas wykonywania więcej niż jednego rzutu w poście należy pamiętać, aby używać do tego ikonki plusika znajdującej się w prawej części modułu, nie zaś zwiększać do tego ramki. To spowodowałoby zsumowanie dwóch wyników, a co za tym idzie - niewłaściwy rezultat.

4. Typy rzutów
Istnieją dwa podstawowe typy rzutów - testy na skalę trudności oraz rzuty sporne.

Testy na skalę trudności wykonuje się, kiedy postać musi przezwyciężyć trudność niezwiązaną z żadną inną postacią. Przykładem może być uniknięcie spadającej z drzewa gałęzi lub wspinaczka na stromy szczyt. W tym przypadku Mistrz Gry ustala skalę trudności [ST]. Jeżeli wynik finalny jest równy lub wyższy niż skala trudności, akcja zakończyła się sukcesem.

Testy sporne to testy z udziałem innych istot. Wówczas rzut wykonują wszystkie postacie zaangażowane w sytuację. Testu spornego używa się na przykład wówczas, gdy postać próbuje przekraść się za plecami innej postaci. Wykonuje ona rzut na skradanie, podczas gdy druga osoba rzuca na spostrzegawczość. W teście wygrywa osoba, której końcowy wynik jest wyższy.

Informacje dotyczące rzutów

1. Wykonywanie rzutów na fabułach prywatnych nie jest wymagane, jednak nie zabraniamy też tej praktyki.
2. W trakcie fabularnych interwencji Mistrzów Gry, to oni wykonują rzuty za postać, z uwzględnieniem wszystkich jej modyfikatorów związanych z umiejętnościami. W swojej wiadomości informują o efekcie rzutu.
3. Podczas misji i eventów, Mistrzowie Gry będą prosić uczestników o wykonanie rzutu, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Następnie poinformują o efektach.
4. Wyniki rzutów wykonywanych przez Mistrzów Gry nie będą publikowane na forum.

Umiejętności w rzutach

W zależności od zdolności postaci w danej dziedzinie, podczas rzutów z nią powiązanych, może ona stosować tak zwane modyfikatory umiejętności. Wysokość modyfikatora zależy od poziomu umiejętności.
Poziom 1: +10
Poziom 2: +15
Poziom 3: +20
Poziom 4: +25
Poziom 5: +30
Poziom 6: +50
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Rzuty kością
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Organizacja
 :: 
Kompendium
 :: Mechanika
-
Skocz do: