Wszelkie prawa do użytych utworów posiada Adrian von Ziegler



 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 Magia i aspekty magiczne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin

Admin



Magia i aspekty magiczne Empty
PisanieTemat: Magia i aspekty magiczne   Magia i aspekty magiczne PbSQ75uPon Sie 21, 2017 11:48 am

Magia w Filirjonie

 Magia w Filirjonie jest rzeczą zupełnie naturalną, praktykowaną na porządku dziennym. Traktuje się ją zupełnie tak jak każdą inną umiejętność. Warto wspomnieć, że również sposób jej użycia nie jest w żaden sposób spektakularny - brak tu wyszukanych inkantacji, skomplikowanych rytuałów czy tajemniczych błysków. Czarów używa się instynktownie, za pomocą samej siły woli. Słowem - bez odpowiedniej zdolności, najczęściej również magicznej, nie ma możliwości zauważenia, że ktoś właśnie postanowił rzucić jakieś zaklęcie. Ma to zresztą swoje zalety, w szczególności dla osób, które posługują się swoimi wrodzonymi atutami w sposób raczej subtelny i dyskretny. Znacząco zmniejsza to prawdopodobieństwo ich wykrycia przez nieodpowiednie osoby.

Podstawowe pojęcia

» Aspekt
 Jest to zawsze jedno słowo - jeden rzeczownik. Pozwala on określić, w jaki sposób postać korzystać będzie z magii. Na przykład - postać, której Aspektem jest Ogień, będzie mogła stworzyć kulę ognistą lub siłą woli zapalać pochodnie. Nie będzie jednak w stanie wpływać na wspomnienia innych, do czego byłby zdolny ktoś o Aspekcie Pamięci lub Umysłu. Umiejętności magiczne postaci zawsze muszą zatem powiązane być z jej Aspektem.
 Aspekt jest również silnie związany z charakterem postaci i jest nieodłączną jej częścią, równie ważną jak dusza.

» Heyat
 Energia, która przeszywa jestestwo każdej żywej istoty. Zapewnia światu bytowanie a jednocześnie pozwala na kreację zjawisk wykraczających poza jego granicę, toteż odpowiednio zużyta pozwala na wykorzystywanie zdolności magicznych.

Używanie zdolności magicznych

» Znajomość czaru
 Aby użyć danej umiejętności, przede wszystkim należy najpierw ją poznać. Postacie dysponują ograniczoną ilością czarów, które użytkownik opisuje w karcie postaci, w polu "Zdolności".

» Zużycie Heyat
 Każde wykorzystanie magicznej umiejętności skutkuje zużyciem części z posiadanych punktów Heyat - koszt każdego zaklęcia ustalany jest przez administratora w momencie sprawdzania karty postaci, poprzez wzięcie pod uwagę czynników takich jak zasięg lub sam efekt.
 Użytkownik rozpoczyna grę ze stoma punktami. Jest to również wartość maksymalna, chyba że modyfikują ją czynniki zewnętrzne. Heyat jest energią odnawiającą się w tempie dziesięciu punktów na jeden post - wliczając w to tylko posty napisane w części fabularnej.

» Podział zdolności magicznych
 Magiczne umiejętności dzieli się na dwie główne grupy - czary o efekcie natychmiastowym oraz trwałym. Pierwsze z nich, jak sama nazwa wskazuje, zaczynają się i kończą od razu po ich rzuceniu, ich użycie wymaga jednorazowego zużycia danej ilości punktów Heyat. Przykładem takiej umiejętności może być utworzenie jednorazowego wybuchu kuli ognistej. Inaczej sprawy mają się w przypadku czarów o efekcie trwałym. Podobnie jak wcześniej, wprawienie ich do działania wymaga poświęcenia wymaganej ilości Heyat. Jednakże, jako że postać musi przez cały czas podtrzymywać działanie zaklęcia, wymaga ono poświęcenia dodatkowej ilości punktów na każdy post, podczas którego ma ono odnosić skutek.

» Redukcja kosztu czarów
 Każde działanie niesie za sobą konsekwencje, warto więc mieć to na względzie również w przypadku czarów. Istnieje możliwość ograniczenia kosztów użycia lub podtrzymania czaru w momencie, gdy postać w związku z jego wykorzystaniem naraża się na mniej lub bardziej poważne skutki uboczne. Chęć utworzenia zaklęcia, które działa na takiej zasadzie należy przedyskutować z administratorem przed utworzeniem karty postaci.

Rezerwy Heyat

» Ujemne punkty Heyat
 Całkowite wyzbycie się podstawowej puli punktów Heyat nie jest niebezpieczne. Poważniejsze problemy zaczynają się w momencie, gdy posiadana ilość punktów przybiera wartości ujemne. W praktyce oznacza to, że wysiłek bohatera przewyższył jego możliwości, toteż energię potrzebną do użycia zdolności zaczerpnąć on musiał z własnych rezerw, odpowiedzialnych za utrzymanie go przy życiu.
 Zużycie punktów Heyat do poziomu ujemnego wiąże się z konsekwencjami w postaci natychmiastowej utraty przytomności - do czasu polepszenia stanu postaci, a zatem zyskania przez nią dodatniej wartości Heyat - nie ma ona możliwości uczestniczyć w dalszej rozgrywce. Co więcej, gdy punkty Heyat spadną poniżej zera, nie regenerują się one, a wręcz przeciwnie. Podczas każdej kolejki ich ilość spada o pięć (dzieje się to w momencie, w którym pojawiłby się post postaci, gdyby nie była ona nieprzytomna). Zatem dalsze losy nieostrożnego osobnika zależą od jego towarzyszy. Gdy zaś Heyat spadnie do -30 punktów, bohater umiera.

» Ratowanie postaci
 Heyat nie można dowolnie oddawać lub odbierać innym, o ile nie posiada się odpowiedniej zdolności, dlatego też w większości przypadków ratunek postaci, która utraciła zbyt wiele energii bywa bardzo trudny. Oczywistym sposobem jest znaleźć kogoś, kto będzie w stanie manipulować przepływem Heyat. Inna z kolei możliwość przewiduje wejście w posiadanie przedmiotu będącego magazynem Heyat i odpowiednie użycie go. W mieście ratunkiem poszkodowanych zajmują się wykwalifikowani kapłani, którzy za drobną opłatą prawdopodobnie będą w stanie udzielić pomocy.
Powrót do góry Go down
 
Magia i aspekty magiczne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» "Jedni mówią, że magia żyje w umyśle, inni, że w sercu -ale my wiemy, że mieszka ona we krwi"

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Organizacja
 :: 
Kompendium
 :: Mechanika
-
Skocz do: