Admin Admin
| Temat: Rzuty kością Pon Sie 21, 2017 11:44 am | |
| System kości wprowadzony został w celu urozmaicenia wydarzeń mających miejsce na fabule oraz dodania im elementu losowości. Na forum obowiązuje system kości stuściennej, dalej nazywanej k100. Podstawy1. Gdzie mogę rzucić kością? Moduł znaleźć można w polu odpowiedzi w temacie. 2. Zanim rzucisz kością... Upewnij się, że na końcu posta zaznaczyłeś wyraźnie, na co wykonujesz rzut. Jeżeli zaś wykonujesz ich kilka, pamiętaj, że kolejność, w jakiej zostało to zapisane, jest adekwatna do kolejności wyrzuconych rezultatów. Można użyć do tego prostego schematu: - Kod:
-
[b]Rzut 1:[/b] nazwa akcji sprawdzanej w pierwszej kolejności (+modyfikator z umiejętności) [b]Rzut 2:[/b] nazwa następnej akcji (+modyfikator z umiejętności) 3. Jak wykonać rzut? Należy wybrać kostkę z listy, po czym ilość rzutów ustawić na 1. Podczas wykonywania więcej niż jednego rzutu w poście należy pamiętać, aby używać do tego ikonki plusika znajdującej się w prawej części modułu, nie zaś zwiększać do tego ramki. To spowodowałoby zsumowanie dwóch wyników, a co za tym idzie - niewłaściwy rezultat. 4. Typy rzutów Istnieją dwa podstawowe typy rzutów - testy na skalę trudności oraz rzuty sporne. Testy na skalę trudności wykonuje się, kiedy postać musi przezwyciężyć trudność niezwiązaną z żadną inną postacią. Przykładem może być uniknięcie spadającej z drzewa gałęzi lub wspinaczka na stromy szczyt. W tym przypadku Mistrz Gry ustala skalę trudności [ST]. Jeżeli wynik finalny jest równy lub wyższy niż skala trudności, akcja zakończyła się sukcesem. Testy sporne to testy z udziałem innych istot. Wówczas rzut wykonują wszystkie postacie zaangażowane w sytuację. Testu spornego używa się na przykład wówczas, gdy postać próbuje przekraść się za plecami innej postaci. Wykonuje ona rzut na skradanie, podczas gdy druga osoba rzuca na spostrzegawczość. W teście wygrywa osoba, której końcowy wynik jest wyższy. Informacje dotyczące rzutów1. Wykonywanie rzutów na fabułach prywatnych nie jest wymagane, jednak nie zabraniamy też tej praktyki. 2. W trakcie fabularnych interwencji Mistrzów Gry, to oni wykonują rzuty za postać, z uwzględnieniem wszystkich jej modyfikatorów związanych z umiejętnościami. W swojej wiadomości informują o efekcie rzutu. 3. Podczas misji i eventów, Mistrzowie Gry będą prosić uczestników o wykonanie rzutu, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Następnie poinformują o efektach. 4. Wyniki rzutów wykonywanych przez Mistrzów Gry nie będą publikowane na forum. |
|