Admin Admin
| Temat: Realia Nie Sie 20, 2017 8:56 pm | |
| Realia świata » Mamy rok 668. Akcja dzieje się w świecie autorskim, osadzonym w klimacie porównywalnym do naszego średniowiecza, przede wszystkim pod względem rozwoju technicznego. Warto więc pamiętać, że kontaktu na odległość nie ułatwią telefony komórkowe, a jedyne znane sposoby to wynajęcie posłańca, użycie gołębia pocztowego lub - w niektórych przypadkach - magii. Pamiętając o braku udogodnień technologicznych warto zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie prochu strzelniczego, które w obecnych czasach ogranicza się do dużych dział lub wytworzenia sztucznych ogni - nie istnieje jednak broń palna o niewielkich gabarytach. » Magia jest rzeczą powszechną, każdy w większym czy mniejszym stopniu posiada wrodzone predyspozycje do jej używania - tak zwany Aspekt. » Istnienie zarówno bóstw, jak i świata jest zależnie od wiary. Jeżeli cały kult umrze — umrą wszyscy bogowie. Jeżeli wiara w konkretnego boga — tylko ten bóg. A jeżeli wszyscy stracą wiarę w możliwość naprawienia niemal doszczętnie zniszczonego świata — nastąpi jego koniec. » Czas życia poszczególnych ras jest raczej podobny. Żadna z nich nie jest długowieczna. Występują jedynie drobne różnice i tak: Średnia długość życia najwyższa jest u Elae i Małego Ludu i waha się między osiemdziesiąt pięć a dziewięćdziesiąt lat. Ludzie żyją nieco krócej, zwykle umierają w wieku około siedemdziesięciu - siedemdziesięciu pięciu lat. Następne w kolejności są Bestie, ich życia zwykle kończą się w wieku sześćdziesięciu lat. Najkrócej życiem cieszyć się mogą Hybrydy, po które śmieć upomina się około pięćdziesiątego roku życia, a niektóre kończą swą egzystencję nawet około czterdziestki. Oczywiście, powyższe dane to tylko tendencja, a nie odgórnie wyznaczone granice. » Na niebie widnieją trzy księżyce - roztaczająca jasnobłękitny blask Ay, fioletowawy Hli oraz srebrnobiała Inyanga. Każdy Większy od poprzedniego. Na nocnym niebie można też czasem zaobserwować pas asteroid, przez niektórych uznawany za zły omen. Klimat i geografia » Ludność nie zna granic ziemi, na której znajduje się Filirjon. Nikt nigdy nie zbadał tego, co znajduje się za Nieprzebytą Puszczą, ponieważ — jak sama nazwa wskazuje — nikt nie zapuścił się za nią. » Ze względu na niebezpieczne tereny morskie, nikt nie próbował także dopłynąć w inne rejony tych ziem. Krążą pogłoski o morskich bestiach, które są równie niebezpieczne, co te zamieszkujące Nieprzebytą Puszczę. » Pogoda na terenie Filirjonu jest bardzo nieprzewidywalna. Skrajne temperatury pojawiające się na tych terenach, zależą od regionu przebywania. Miasto: od -5 do 25 stopni. Góry: od -40 do 15 stopni. Laguna, obrzeża lasu: od 0 do 35 stopni. Tereny moczar i Nieprzebytej Puszczy nie zostały zbadane na tyle rzetelnie, by ryzykować podanie konkretnych danych - nigdy jednak nie zanotowano w tych rejonach temperatury ujemnej. » Filirjon został wybudowany na wzniesieniu, w okolicy rzeki i morza. Nieopodal pól uprawnych, gór, czy laguny. Organizacja i kultura Filirjonu » Aktualny ustrój polityczny jest po prostu anarchią. Nie ma władcy, króla, rządu. W mieście panuje chaos. Z czymś podobnym do systemu można spotkać się jedynie w organizacjach czy w podziemnym mieście. » Pomimo braku konkretnego władcy, odkąd Inkwizycja urosła w siłę, próbuje stopniowo przejmować coraz większą kontrolę nad Filirjonem. Jednym z przyjętych już przez obywateli zwyczajów są obowiązkowe dla wszystkich Kroniki. Mają one zapewnić stabilizację dla kruchego podłoża religijnego i uchronić od śmierci pozostałych bogów. Często ignorowane przez Apostatów. » Każde z wierzeń kieruje się innym kalendarzem. » Za organizację straży, gwardii czy zabudowę miasta, odpowiadają zakony świątynne. » Miasto można określić mianem ostatniej ostoi ludzkości. Obecnie mieszkańcom nie jest znane żadne inne miejsce wystarczająco bezpieczne, by móc się tam osiedlić. |
|